Mastercard innovációk a Pizza Hut éttermeiben és a Facebook Messenger alkalmazásban

Kisvállalkozóknak segít a Mastercard és a Facebook innovációja

Ázsiai és afrikai vállalkozásoknak segít új megoldásával a Mastercard és a Facebook – jelentette be a két cég a Mobile World Congress-en. A Facebook Messenger szolgáltatására fejlesztett Masterpass QR bot egyszerű és megfizethető megoldást jelent a kisvállalkozóknak abban, hogy digitális fizetéseket indíthassanak és fogadhassanak.

A csatlakozáshoz a kereskedőknek egyszerűen csak egy kérést kell küldeni a botnak, majd a banki jóváhagyást követően létrehozhatják fiókjukat és már fogadhatják is a QR-kifizetéseket. A felhasználók a QR kódjukat akár az üzletükbe is elhelyezhetik kinyomtatva, vagy egyszerűen elmenthetik a telefonjukba. A vásárlók a kód beolvasásával vagy az ahhoz tartozó azonosító megadásával tudnak fizetni. Ez a megoldás így okostelefonokon és régebbi típusú mobilokon egyaránt könnyen használható.  A Mastercard két éve indította el Masterpass QR megoldását, amelyet kiskereskedők és nemzetközi üzletláncok egyaránt használhatnak.

A teszteket Nigériában kezdték meg az Ecobank és a Zenith Bank bevonásával. A helyi bankok azt remélik, hogy a Masterpass QR segítségével egyre több kereskedő használ majd készpénzmentes fizetési megoldásokat.

 

A Magyar mobiltárcák mögötti megoldás Indiában is bemutatkozik

 A Mastercard bejelentése alapján a Flipkart lesz az első ázsiai partner, aki a Mastercard Digital Enablement Services (MDES) megoldást fog használni.

Az MDES használata lehetővé teszi a bankkártyaszám úgynevezett tokenizálását a kártyakibocsátó bankok számára. A jobb felhasználói élmény érdekében az MDES a Mastercard biztonságát és nyugodt vásárlást tesz lehetővé különböző csatlakoztatható eszközök (okostelefon, okosóra, stb.) használata során. A magyar újgenerációs mobiltárcák mögött is ez a megoldás működik.

A Mastercard és a Flipakrt együttműködése nem csak a fizetés modernizálásában fontos lépés, de képes megakadályozni az online visszaéléseket is.

Az indiai régió okostelefon penetrációja jelentősen megugrott, a 4G térnyerésével és a fogyasztói jólét növekedésével pedig komoly e-commerce szereplővé vált. Becslések szerint India 2034-re meg is előzheti az Egyesült Államokat fellépve az elektronikus kereskedelmi verseny második helyére.

Fizetési innováció a Pizza Hut éttermeiben

Március 19-től a Pizza Hut brit éttermeiben is fizethetünk a mobilunk segítségével, anélkül, hogy a pincérre és a számlára kéne várnunk. Ezzel pedig átlagosan 12 percet spórolhatunk meg az étteremben eltöltött időből.

A Qkr! with Masterpass a Mastercard megoldása, amellyel nem csak fizethetünk, rendelést adhatunk le, de ha baráti társasággal ülünk be valahova, osztozhatunk is a számla végösszegén. A Mastercard Labs által fejlesztett applikáció mögött a Masterpass rendszere működik, amely a magyar felhasználók számára is ismerős lehet. A szolgáltatáshoz elég csak egyszer megadnunk adatainkat, amely később biztonságosan tárolódik és felgyorsítja az online vásárlások végén a fizetési folyamatot.

A Qkr! Nagy Britannia mellett korábban már Amerikában, Ausztráliában, Írországban, Szingapúrban és Dél-Afrikában is bemutatkozott. Ezekben az országokban az éttermeken és bárokon kívül használják iskolai kiadások fizetésekor, sporteseményeken, parkoláskor, vagy akár árukiadó automaták használata során is.

 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük